Onze werkwijze
Welkom op onze website! Op deze website kunt u informatie vinden over diverse huidaandoeningen en over de behandelingen welke wij in onze praktijk aanbieden. Als u een advies op maat wilt, neemt u dan contact met ons op! Wij staan in onze praktijk klaar voor u!
Intakegesprek
Voorafgaand aan een eerste behandeling plannen wij altijd een intakegesprek in. Tijdens dit intakegesprek bespreken we de behandelingsmogelijkheden, wordt u voorzien van alle benodigde informatie en is uiteraard mogelijkheid voor het stellen van vragen. De huidtherapeut zal uiteindelijk samen met u een persoonlijk behandelplan maken, met bijbehorende prijsopgave.
Een intakegesprek is bij ons gratis!
Wijzigen afspraak of annuleren
Wanneer u afspraak wilt wijzigen of niet kunt nakomen, dan dient u dit ten minste 24 uur van tevoren aan ons door te geven.
Indien u uw afspraak niet tijdig wijzigt of niet verschijnt wordt de gereserveerde tijd in rekening gebracht met 50% van de behandelprijs.
Betaling
Na de behandeling kunt u direct contant betalen of pinnen. U ontvangt van ons de factuur per mail, welke u zelf kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.
Ongeacht of uw behandeling door de zorgverzekeraar wordt vergoed, blijft u zelf verantwoordelijk voor het tijdig voldoen en declareren van de factuur. Wanneer u hierin verzuimd zijn wij gerechtigd om over het openstaande bedrag wettelijke rente in rekening te brengen en/of incassomaatregelen te treffen. Alle met incasso gemoeide kosten komen voor uw rekening.
Directe toegankelijkheid
Ook zonder verwijzing van een (huis-)arts kunt u voor (sommige) behandelingen bij ons terecht. Maar voor veel behandelingen is een verwijzing nodig om in aanmerking te komen voor vergoeding door uw zorgverzekering.
Uw privacy en uw persoonsgegevens
Wij informeren u graag over de verwerking van uw persoonsgevens.
Uw persoonsgegevens en medische gegevens slaan wij in een beveiligd digitaal systeem op. Dit doen wij om goede zorg aan u te kunnen verlenen. Het verwerken van uw gegevens doen wij volgens ons privacy- en dataveiligheidsbeleid. U gaat met die opslag (verwerking) akkoord door uw zorg door onze praktijk te laten uitvoeren.
Zo gaan wij met uw persoonsgegevens om:
- Uw persoongegevens slaan wij op en gebruiken we zodat wij goede zorg aan u kunnen verlenen.
- Uw gegevens geven wij alleen door aan derden als dat nodig is voor het leveren van goede zorg. Indien hiervoor op basis van de wet specifieke toestemming is vereist, vragen we die vooraf aan u.
- Uw gegevens verwerken wij op basis van de behandelovereenkomst zoals beschreven in de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).
- U kunt onderdelen van uw persoonsgegevens bekijken. Stuurt u ons dan een schriftelijk verzoek.
- Als u vindt dat de gegevens die wij van u hebben opgeslagen niet correct zijn, mag u ons schriftelijk vragen om uw gegevens aan te passen.
- U kunt ons vragen om uw persoonsgegevens te wissen. Als wij dit doen kunnen wij (mogelijk) niet langer verantwoorde zorg aan u verlenen. De WGBO vereist een bewaartermijn van 15 jaar. Daarom slaan we uw gegevens in dat geval op in een inactief archief, onzichtbaar en onbruikbaar voor de normale gebruiker.
- U kunt uw toestemming tot onze verwerking van uw persoonsgegevens intrekken. Wij kunnen dan (mogelijk) geen verantwoorde zorg garanderen. Wij slaan uw gegevens in dat geval op in een inactief archief. (zie boven)
- U kunt bij ons bezwaar maken als u het niet eens bent met de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken.
- U krijgt bericht van ons als er iets mis is gegaan met uw persoongegevens.
- Uw gegevens verwerken wij niet langer dan nodig is voor het leveren van goede zorg. Wij houden ons aan de bewaartermijnen van de WGBO.
- Het bovenstaande geldt ook voor persoonsgegevens die wij via derden ontvangen.
Klachtenbehandeling
Wij hechten veel waarde aan persoonlijke service, uitgebreide informatievoorziening en kwaliteit, echter kan het toch gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Ons streven is om eerst de klacht samen te bespreken om zo hopelijk tot een juiste oplossing te komen. Mocht u ergens overhoopt niet tevreden over zijn dan zouden wij blij zijn als u dit terug wilt koppelen aan ons.
Als lid van de NVH krijgt Huid-, Oedeem- en Lasertherapie Leerdam & Vianen per 1 januari 2017, bij een klacht, ondersteuning van de verplichte klachtenfunctionaris en zijn we aangesloten bij een geschillenregeling. Wanneer het toch niet lukt om een klacht met de praktijk op te lossen, kan een onafhankelijke klachtenfunctionaris kosteloos worden ingeschakeld om te bemiddelen en te helpen bij het vinden van een goede oplossing. Dit gebeurt alleen als de patiënt dit wenst.